Jalan kaki

Hari ini saya berjalan kaki ke depan guard house kilang dari ofis saya di tingkat 2.

tujuannya adalah untuk menghantar parcel ke Japan,sebab sudah terlewat nak kejar masa yang HRD setkan iaitu pada pukul 3.30ptg.

memang agak menyusahkan bagi pihak saya. Merungut jugaklah saya sesama kawan2 yang boleh faham masalah saya. Tapi saya tak suka kalau bercakap dengan seorang tu.. balik-balik buat saya sakit hati saje. Memang bukan salah dia lah sebab mem'baking' orang2 human resource itu.. tapi saya saja yang tak boleh nak terima.

Jauh jugak jarak ofis saya ke guard house tu.. Sempat jugak ber'feeling2' mengingat keadaan dulu semasa di sekolah menengah berjalan kaki balik dari sekolah ataupun balik dari bermain hoki.

saya sangat rindukan zaman sekolah saya. Saya sangat rindu pada kampung saya, suasananya, masyarakatnya, kawan-kawan, pokok-pokok kelapa sawit yang banyak memberi bakti dan kenangan. Rindu pada motor buruk abah yang saya jatuhkan ke dalam longkang depan rumah. bak kata apa-apa saja yang ada di gunung itu saya sangat rindu.

saya tahu sebenarnya...

Saya sangat rindukan ABAH saya...
Apakan daya kerja hari sabtu banyak sangat..

Comments

Popular Posts