14 November, 2011

Apam Balik

Jenuh aku mengugel resepi apam balik yang macam kat pasar malam.. tapi tak akan ada orang yang baik hati nak letak resepi apam balik yang enak macam kat pasar malam tu kan.. kalau ada habaq mai kat aku na.. aku la ni dah suka makan apam balik. kalau tiba hari isnin mesti duk terjah pasar malam kat seksyen 16 cari apam balik.

Dulu-dulu masa kecik aku jual mahal. Abah aku ni kalau gi pekan ( kalau org kampung aku kata pasar sehari lar) mesti bawa balik apam balik. sesuwei sangat le tu.. nama dia kan apam dah balik… sampai aku naik pening kalau nampak apam balik ni. Aku cukup heran dengan Abah.. tang mana la yang sedapnya apam balik tu.. balik..balik.. apam..balik..balik..apam. Siap boleh gaduh-gaduh sebab kecewa tak ada kuih lain.

sekarang ni aku rasa dah kena ketulahan kut.. tak pun gin apam balik abah aku tu dah mula mendominan segala zarah rasa dalam badan aku ni… aku pulak yang dah bawa balik apam balik. Harap-harap anak aku pulak tak menyampah kat apam balik macam mana aku jugak  sangat hangin masa kecik-kecik dulu.

 

PB140367 masih murah harganya Rm2.00 kalau nak jagung lebih Rm2.80

serius aku memang nak resepi APAM BALIK… sila la bagi aku link resepi Apam balik yang kebabooom!!! minta ehsan kengkawan dan pembaca yea…

onegai shimasu!!!

No comments: