17 April, 2011

aku ni dah tak ade keroje lain gamaknya…

Udoh lama teman tak berbahase kampung teman. Kalau udoh namanye keroje kat negeri orang ni nak-nak pulok orang sekampung sekerat dua je. Mana nye nak terkeluor loghat negeri teman yea dak.. bukan kate di tempat keroje di rumah pun azab bebenor nak keluor ayat kampung teman. Bukan teman tak nak mengajo che mat ngan che nah tu. Karang takut deme tersalah sebut kat sekolah jenuh le mak yong ni nak meng”eksepelin” kan kat deme tu. Baik le tunggu deme akil baligh dulu kot yer pun kan. 

ape-ape he’ pun, cer kome layan je ler gambor-gambor beg teman kat bawah ni ha… kot rasa-rasa nak bagi bintang ker hape ker.. jangan le segan-segan yea. bak kata orang kampung teman ‘kalau segan balik bagan ler’ bagan mana, haaa..yang itu yang kita tak tau tu..gamaknya balik bagan datok le kut kan..

 

P4170804idak  ke kome rasa macam nak beli …ekekekeke

 

P4170799

ape he’ pulok macam mengecut je beg ni…

 

P4170806

Inilah barisan kita…

 

Lirik Lagu Perajurit Tanah Air (Inilah Barisan Kita)

Inilah barisan kita
Yang ikhlas berjuang
Siap sedia berkorban,
Untuk ibu pertiwi!
Sebelum kita berjaya
Jangan harap kami pulang
Inilah sumpah pendekar kita
Menuju medan bakti!
Andai kata kami gugur semua
Taburlah bunga di atas pusara
Kami mohon doa, Malaysia berjaya!
Semboyan telah berbunyi
Menuju medan bakti!

Lirik Lagu Perajurit Tanah Air (Inilah Barisan Kita) @ Lirikami

hahahaha tak tau la Che Mat ni mungkin bakal jadi perajurit alaf 21 kot..Masa balik kampung bulan lepas Che Mat tertengok le majalah ni kat rumah pak udo dia. Dah la nampak banyak kapal perang, jet pejuang semua… terus bisik kat aku suruh tanya kat mana pak udo beli majalah tu…

Cari punya cari dapat jugak la beli ni kat kedai majalah kat giant. sekali masuk MPH ada jugak dijual kat situ. Harga boleh tahan jugak mahalnya RM11.00. Tapi dah Che mat sungguh-sunguh nak. aku belikan jer la. Boleh buat semangat untuk dia belajar membaca.

P4170809

14 April, 2011

Beg saya

Jahit beg ni untuk isi telekung.

beg

 

P4130796 

P4130791

 

P4130797 

antara hasil aktiviti  jahit-menjahit pada minggu ini. Skema betui ayat aku. Gasak la mata dah menggantuk sangat-sangat. Tapi masih jugak nak updated blog biasa-biasa ni.