Oh! pedal mesin jahit ku…

Aku ni kan..orang menjahit aku pun gigih menjahit. Orang memasak aku pun teringin nak memasak. Orang berblog aku pun sama la jugak nak buat blog. Kesudahnya terbiar je la gitu.Sama la jugak degan mesin jahit aku tur.. berapa kali jer dlm setahun bekerja.kalau orang tengok pedal mesin jahit aku ni mesti ingat aku ni penjahit tegar punya.

 

20120610_134429

Mula-mula tu aku rasa pelik jugaklah. Bila masanya boleh patah sampai mcm ni..Tengah semangat nak menjahit langsir la konon kan. sekali aku nak pijak pedal dia lansung tenggelam tapak atas tur.

tak sempat aku nak meng’ conan’ kan diri aku dah ada yang mengaku.Ingatkan yang sulung yang punya kerja, sekali Che Nah yang punya angkara. Boleh dia buatnya pedal mesin jahit aku ni sbg stand sebab nak ambik barang tak sampai. Siap la dia nak buat demo la plak..

Pening kepala aku kejap memikior nak dptkan spare part mesin ni. Ni mau makan ratus jugak kut klu nak beli. Nak call center dia malas la pulak.Nasib baik Pak enchik kata tak pe kita gam ajer..

20120610_134609

gam ni serius memang bagus dan murah. Kena campurkan dlu 2 tiub tu kemudian baru sapu pd tempat yg patah tu. Tapi kena hati2 klu nak campurkan gam ni kena buat di atas tutup tin ker..yg seumpama dengannya. klu letak atas benda plastik alamat mengerekot la plastik tu. Gam ni bila dicampurkan dia akan jd panas. dan akan meltkan permukaan yg di gam tu. tu yang hasil cantuman dia sgt mabeles… memang puas hati.heheheh

20120610_141655

tada… ok dah cantik dah seperti sedia kala..

Comments

Popular Posts