Butter cake melatops!…

Butter cake.

Cake yang paling senang aku rasa butter cake lah. Tak banyak kerenah nak buat. sedap pulak tur. Lagi praktikal untuk aku yang malas nak masak ni hehehe

Ada la 2 ke 3 minggu lepas, member ofis bagi rasa butter cake dia. Dia cakap kek yang dia buat tu tak berapa nak jadi. Tapi kitaornag ni bukan kira jadi ke tak jadi asal dapat makan free jer semua pakat melantak. Sebabkan aku puasa masa syawal itu ari aku pun tapau je la 2, 3 ketul untuk berbuka. Sekali anak-anak pulak nak makan so aku tengokkan saja le. Takkan nak lari ke batu belah batu bertangkup pulak sebab tak dapat nak makan butter cake hehehe

makanya dengan lafaz bismillah, walaupun dengan ongkos yang dah lari bajet. Aku sambar jugak mixer kat tesco   yang paling murah harganya. Semata-mata nak membaking butter cake. Semangat tu!! ngalahkan mengidam anak sulung hehehe. jangan ujung bulan gigit mixer sudah,tak berduit punya pasal.

Macam biasa kita akan terjah beberapa blog masakan yang fofular. Tapi disebabkan banyak sangat variasinya. Lansung la fenin nak guna resepi siapa kan. Last-last copy paste resepi dari majalah rasa jer lah.

20120913_225907

ni hasil dari dapur kecik Yayan kedabra.. yang ni guna acuan pudding separa bulat. nampak la comel.

IMG_20120902_161107

boleh pulak repeat buat ni dalam minggu yang sama hehehe. kemaruk butter cake dah ni.

20120911_234225

PIC_0026

siap pulak kekahkan untuk budak-budak ofis.

nanti ingat nak cuba resepi butter cake dari keratan magazine ni.

20120913_225929

tengok dlm resepi ni ada tambah keju cheddar tentu lagi mabeles rasanya. Tak sabar nak membaking lagi. gatal dah tangan hahahaha.

Comments

Popular Posts