18 August, 2010

puasa ke lapan

Dah masuk hari ke-8 umat Islam seluruh duniawi berpuasa. (klu negara atas angin ke bawah angin ke yg berpuasa lebih dulu. ampunkan je la serius aku tak tau) Puasa tahun ni 1,2 perkara je yg berbeza dr thn lepas bagi aku. pertama-tamanya, aku  balik keje terpaksa drive sendiri mengharungi traffic jam yg luar biasa kat S.A ni. Nasib baik Che bagi tip nak sampai cepat kat rumah. tersengih2 aku sesorang kat dalam kete. sengih kejayaan dpt melepaskan diri dr Q kat belakang buntot2 kete manusia sejagat.

aku tak bole nak tulis dah ni, batang idung aku ni dicucuk2 bau ikan bakar yg aku tapau dr kantin makcik kilang. aduih! makin lama makin menusuk kalbu. Tengok jam dinding opis lagi 20minit nak balik.
wow! cepatnya masa puasa sekarang tak terasa lama cam zaman aku kecik2 dlu.

mencece-cece tau2 lagi 10 minit je nak balik. alamak!

No comments: