Masak-masak

Menjadi seorang IBU yang bekerja di KILANG bukanlah menjadi alasan saya untuk tidak memasak sendiri makanan untuk anak kecil saya. Yang penting niat dan semangat untuk memberikan yang terbaik untuk anak hasil dari air tangan sendiri. Tiada niat utk menunjuk2 hanya sekadar memberi idea dan berkongsi sesama ibu2 bekerja yg lain.Dan yg penting yg baik jd kan teladan yg sebaliknya jdkan sempadan.

Saya amat sedih bila setiap kali hantar anak ke pengasuh. Disebabkan tuntutan hidup yg memerlukan IBU seperti saya bekerja. Maka adalah lebih baik saya memasak makanan untuk little H saya. Saya rasa seronok bila little H saya amat suka makanan yg saya masak.Yang penting dpt pastikan tidak ada bhn pengawet etc..dlm diet dia. Dan jd terapi utk saya bila berada dirumah.

Memasak sendiri makanan utk anak adalah satu pilihan yg baik disamping mengeratkan hubungan antara anak dengan Ibu. Pemakanan anak juga lebih terurus.

Comments

Popular Posts