25 April, 2013

kimchee

sejak dekat-dekat nak pilihanraya ni,
makin bosan pulak tengok tv nasional.
nasib baik ada beyond.
Bolehlah layan kdrama.
korean ni hidup diaorang tak sah kalau tak makan kimchee.
sedap sesangat ke kimchee ni?
teringin jugak nak makan.
Tapi tak tau kat mana ada jual.
gugel punya gugel.
jumpa satu blog yang best
beyondkimchee
siap ada instruction bergambar lagi.
wah! teruja kau.
dan dan tu jugak nak beli kobis panjang,
so, selasa lepas apa lagi berkimchee le.

Kimchee ni masa baru-baru di gaul tu tak keek sangat hahahha
bila dah letak dalam peti sejuk semalam dah mesra gitu.
Baru taste dia wallah!
ecececece!!! tapi seyes memang rasanya best.
boleh la masuk tekak orang melayu.
siap ratah macam tu ajer.
ala-ala kerabu le kalau orang melayu kita kata.
lepas ni teringin nak buat jjangmyeon noodles lak.

 

20130424_100256

bawa gi ofis untuk brunch hahahaha. tapi cili flakes yang aku beli ni tak merah menyala macam dalam belog beyondkimchee. Tapi aku main tambah je cili powder nak kasi kaler kimchee aku ni merah sikit.

20130424_100228

bento la konon  (^_^)Y. Nasi putih, Daging black pepper.

No comments: