05 April, 2013

Asam Jawa

First time kut, tengok secara live.
hahahahaha
amenda la aku ni.
serius, ini la pertama kali tengok dan makan buah asam jawa yang fresh.
Selalu beli asam jawa untuk masakan je.
Idak le pernah makan begitu saja.

Buah Asam ni budak ofis yang bawa. Dari perlis tur.
Isi dia manis tak macam yang guna dalam masakan tu.
Macam jakun sekejap.
Boleh terkeliru buah asam jawa dengan asam gelugur.
Siap gugel lak tu.
failed, pengetahuan am huhuhhu.

20130403_084530

kiut pulak rupa buah ni.

20130403_085514

Kat bawah ini pokok asam jawa. Gambar gugel. Dah macam pokok petai lak tengok.

untitled

No comments: