Majalah lama sebelum di buang…

Aku sebenarnya dalam mood untuk menyalin dan menyimpan info-info mengenai kesihatan dan sebagainya untuk tatapan diri sendiri dan pengunjung-pengunjung rumah aku ni.

Sebenarnya aku tengah nak me’recycle’ kan majalah-majalah lama ke recycle centre. Dah tak tertanggung dah rak buku aku tu menampung segala macam buku. So, sebagai alternatif aku ambil mana-mana artikel yg bermanfaat dr majalah tu letak kat dlm blog aku ni utk dijadikan rujukan dimasa mendatang.

Tak ada niat nak ulang siar mana-mana artikel untuk tujuan keuntungan. Hanya untuk rujukan dan pengetahuan semata-mata.

Kalau diperap saja buku tu pun lama-lama boleh tak ingat info-info tu ada ke tak kan…. nak belek-belek lagi tentu buang masa je nak selak satu-satu halaman. Simpan je la di alam maya ni… senang citer.

So…sebelum buang majalah atau buku-buku lama tu elok la ambil info2 yg berkenaan dan letak di dalam blog untuk tatapan di kemudian hari.

Kalau halaman resepi, aku siap kerat dan masukkan ke dalam clear holder file buat koleksi hehehehe so lepas ni tak perlu nak beli buku masakan banyak-banyak. yang tu pun belum tentu boleh khatam hahahahaha

Comments

Popular Posts