21 December, 2012

Transform beg Jaring.

Dah lama sangat dah tak buat aktiviti keras tangan ni. Sibuk dengan hal anak-anak dan sibuk menjahit langsir le konon untuk Abah. Sekayu abah beli kain langsir untuk kenduri kahwin adik aku yang nombor 3.

Al-kisahnya Che Nah ni beli mainan vegetable untuk main masak-masak. So, sayur-sayur plastik dia tu selalu je lar bertaburan gitu. suruh letak dalam Almari mainan dia tak nak. Maklum ler mainan baru, ke hulu hilir la dia bawa.

Beg jaring vege dia tu tak bertangkai. So, aku decided buat kan tali jerut supaya senang dia nak bawa. Tak la mulut beg jaring tu ternganga je kan. Beg jaring ni boleh jugak dibawa ke pantai untuk isi segala tool penyodok plastik untuk buat istana pasir.

sebelum di transform

20121013_214255

selepas di bege-bege… TADA!!!!!

20121013_220438

No comments: