Buku resepi

926601do9y3g7tff

Buku resipi ni tak sah kalau tak de kan. Setiap surirumah yang pemasak tegar ke sederhana tegar ker mesti ada koleksi secret resipi gitu. Ada yang save kat blog sendiri atau refer kat blog blogger masakan yang femes.Tapi bagi aku buku resipi yang hard cover wajib ada. Senang nak rujuk at anytime gitu. lagi pun seronok dapat tengok gambar masakan sambil feling2 nak masak satneka jenis resipi hahahaha.

Ada jugak le yang simpan segala secret resipi kat dalam smart phone kan. Lebih berteknologi kata nyer heheheh. Kalau yang rajin tu siap print kaler tempek kat buku masakan D.I.Y dengan segala seni kreatif ada ditempek sekali dalam buku tu. Aku ni tak le rajin sampai macam tu sekali. Letak jer buku resipi kat atas oven. Lepas tu main selak2 je la menu yang mana berkenan. Kalau yang di cuba tu menjadi baru la aku transferkan resipi tu ke dalam buku secret resipi aku sendiri hahaha.

Korang cam ne ado ker? tu memasing sorok buku secret resipi le tu.

tak aci..tak aci..

20120925_231647
tengok tu siap ada buku belajar memasak lagi tu kat dapur. Langkah demi langkah lagi ko. Terserlah ketidak PRO nyer aku dalam memasak ekekekeke.

Comments

Popular Posts