02 March, 2012

jambu jepun


kecoh pasal buah jambu jepun ni dlm grp whatapps member2 sekolah aku. masing2  mengugel nak tau nama sebenar buah kat gbr tu. ada yg kata buah jambu mawar la. apa tak nye member kawan yg bg gambar ni dok kat vietnam. mana dia tau nak translate ke bm hahaha. hAru betui.

masing2 dok ingat buah jambu jepun tu umeboshi la pulak. takat ni hanya blog kasya3351. blogspot.com je yg reveal pasal jambu jepun ni. Tak pulak dia bg tau farm nama apa yang dia pergi tu. teruja tengok buah jambu jepun ni. Comel2, sayang nak makan klu dapat hehehehe

dah tu gugel punye gugel terjumpa la buah jambu golok la pulak. klu kat kg aku panggil buah gajus. macam-macam hal. Lepas tu masing2 melalut plak ke buah-buah bentuk yg pelik. Dah tak de keje dah masing2 di petang jumaat. memang haru sungguh!

Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments: