25 September, 2010

Tat kurma

Syawal dah nak masuk hari ke –15 aku baru nak tayang biskut raya apa kes.. satu jenis lak tu buatnye. orang lain dah tinggal serdak jer gamaknya.Walau apa pun penantian Pak encik selama enam tahun nak makan tart buatan tangan binik dia tercapai jugak akhirnya. apa punye mak encik le kan…

 

PIC_0314

Resepi ni salin bulat2 kat sini . kat mana lagi klu tak kat Myresipi.com

Bahan-bahan ( 1 balang kecik )
  • 200gm tepung gandum
  • 1 biji kuning telur
  • 150gm butter
  • 20gm tepung kastad
  • jem nenas secukupnya

Cara-cara

  1. masuk semua bahan kecuali jem kedalam mangkuk n gaul hingga jadi doh.
  2. buat bentuk disukai, isi jem n bakar 30min.

*** Disebabkan rajin sangat nak buat jem nenas tu..maka aku gantikan dengan kurma yusuf taiyob.. potong 4 isi kurma gulung je dengan doh tat abih cerita. Sedap tur siap buat 2 adunan kahkahkah… naik lif tekan sendiri la omak eh!!

No comments: