05 January, 2010

sponge bob dan SOS

 

cerita thn lepas.

sewaktu pergi jalan2 di IOI mall. Tetiba dengar Afiq cakap kat paksu  "paksu beli sponge bob untuk Afiq" belum sempat paksu dia jawab aku mencelah " eh! apasal lak minta paksu belikan sponge bob pulak?"  paksu dia pun cerita lar...

Waktu tengahari di dalam bilik Afiq.

paksu : Afiq baca alif ba ta, klu afiq pandai baca paksu belikan sponge bob. nak?

Afiq: nak..nak..beli kat TESCO ker?

paksu: a`ah. ikut paksu baca yer.. alif ba ta....

si Afiq pun ikut la paksu dia baca sampai la ke huruf sod,

paksu: sebut sod
Afiq: sos
paksu: bukan sos, SOD
Afiq: sos
paksu: kihkihkih (mula2 tak nak gelak) tapi tak tahan terus mengekek2 ketawa. itu la Afiq asyik mkn gula2 je, gigi dah ronggak sebut pun dah tak betui pelat plak tur..

Afiq: senyum-senyum jer

huruf2 jawi yg lain semua pandai sebut tp tang huruf SOD tur je yang failed. kena latih tubi lg nih!

sekian.

No comments: