Eh! muda ker..

Penimbang serba tau..

First time tgk dan guna penimbang TANITA nih..yang bestnye bole tau kandungan air ,kolestrol, lemak, kalsium dlm badan.Harga sebenar kat pasaran aku tak tau la tp SIL aku bg tau harga nye  RM500++.Aku & Hubby pun try la timbang berat guna penimbang nih!

 

 

tanita

 

Yang syok nye ngan penimbang ni dia show berapa umur kita dgn kandungan air, lemak, kalsuim bagai.

 

Hubby aku berjaya turun kan berat badan 3kg dlm satu bulan. Tapi masih kena turunkan kadar kolestrol nye yg tinggi. Kandungan air dlm bdn kurang, lemak masih ada kandungan kalsium juga kurang. so, semua2 benda yg ada dlm badan Hubby menjadikan dia berumur 41thn. wahaahahaha! aku ketawa besar jap kat dia..badan sudah tua yea.. ptt la cepat penat. Hubby senyum jer bila dgr angka 41. cepat2 dia suruh aku timbang plak.. nak gelakkan aku plak le tur…

 

Aku plak, berat badan biasa je sama cam sebelum mengandungkan Hannah. Tapi kandungan lemak mmg banyak walupun npk kurus pada dasarnye. Kolestrol & air ok. tp kalsium byk kurang. Pas ni kena tamb pengambilan kalsium. Semua2 tu menjadikan aku berumur 23 tahun.. hehehehehehe… Hubby yg dah get ready nak ketawakan aku dah jd senyum sumbing…jgn mare aaaa… ptt la rasa cam mude belia je kihkihkih..

 

To my beloved Hubby, usaha tangga kejayaan. Teruskan la dgn HL selagi mampu.

Comments

Popular Posts