Emak saya Episod 1

 

Saya sayang emak saya..
saya rindu emak saya..
saya ingin memeluk emak saya..
saya ingin bershoping bersama emak saya...
saya ingin berkongsi cerita bersama emak saya..
segala-galanye saya ingin buat bersama emak saya.

 

 

mak saya cantik,
mak saya pandai menjahit,
memasak pun emak saya pandai,
mengaji pun hafal,

 

 

mak saya lemah lembut,
marah kan saya suara tak dengar,
tapi cubit saja habuan nye..
cakap kasar dia tak suke,
apatah lagi caci mencerca.

 

 

emak saya sakit.
selalu tinggalkan saya dan adik.
dekat kampung mak berubat.
tak tau yang emak dah tenat.

 

 

di pagi bening ayah tak tentu arah
mak saya dah banyak muntah kan darah,
tinggal lah saya di rumah jiran.
ke hospital Tapah mak di kejarkan.

 

 

Azan subuh sudah berkumandang.
rumah atuk terang benderang.
sedara mara ramai bertandang.
rupa nye emak sudah pulang.
suka nye hati bukan kepalang

 

 

Emak saya dah tak sakit lagi.
tapi wajah emak sejuk dan lesi.
di atas katil seorg diri.
matanya pejam membatu diri.
Emak saya dah tiada lagi.

 

 

hati saya terlalu sunyi.
air mata tiada untuk di tumpah kan lagi.
usia baru sem9 tahun mana nak mengerti
mengapa emak pergi meninggalkan kami.

 

 

Saya sayang emak saya..
saya rindu emak saya..
saya perlukan emak saya,
tapi sayangnya tak dapat bersama

 

 

saya doakan emak saya moga emak bahagia di syurga yang maha ESA

Comments

Popular Posts