05 June, 2012

flower frying pan..

 

Comel tak frying pan kat bawah ni….

20120605_103246

secara tak sengaja terjumpa frying pan ni di tesco. Sebenarnya nak cari scrapper panjang konon-kononnya nak buat harajuku crepe. Tak jumpa csrapper jumpa benda lain pulak. Harga dia kebetulan Rm6.90. Sesuai la ni kalau aku nak buat benjo untuk bekal Che Mat ke sekolah nanti.

20120605_103344

Frying pan ni memang la dia kata non-stick kan. Tapi kalau nak goreng telur tu haruslah kena letak minyak masak jugak. Kalau tak, susah nak terbalikkan telur goreng tu.

 

20120605_145446

macam ni lah hasilnya boleh lah nampak jugak shape bunga di situ. Seronok jugak pakai ni. Tapi ada pesanan penaja kena pakai glove masa nak masak guna frying pan ni klu tak panas le tangan di salai kat atas api.

aku tak guna pun glove. main angkat jer letak atas balam pemotong kayu masa proses memecahan telur dah terbalikkan telur tu.Tak la hangat tangan.

No comments: