02 July, 2011

Nasi goreng yong berkari

Nasi goreng ni semingu paling tidak pun sekali mesti buat punya. Menu orang penyegan macam aku kan. Tapi kali ni ni aku buat nasi goreng kari.

Bahan-bahan dalam nasi goreng, sebelum tumis bawang aku pecahkan telur kacau-kacau kemudian barulah masukkan daging kisar,bawang besar dan bawang putih cincang. Masak sampai garing. kemudian tambahkan lobak merah yang dipotong dadu (aku masukkan sayur sawi sekali sebab nak clear kan stock dlm peti ais) dan 1 sudu besar serbuk kari.Ikut pada kuantiti nasi putih banyak mana. kalau nak lebih rasa kari ikut suka hati la nak campak berapa sudu dalam itu kuali. Dah mesra-mesra gitu masukkan lah nasi putih, mesra kan sekali dengan garam, perisa dan gula ker kan.. aku tengok Chef wan tu masak nasi goreng taruk gula sikit pengganti pak aji katanyer. ikut korang la. Sama je la dengan nasi goreng biasa kekdahnya.

 

P6301304 Nasi Goreng Kari.

P6301308Ada orang tu tengah buat homework la konon.

1 comment:

Fid said...

yg si mak pun satu hal
anak buat kerja baik je dia posingkan nasi goreng!hahahah