PND (POST NATAL DEPRESSION)

Aku sekeras2 nye menidak kan apa yg aku alami skrg. Tetapi itu lah kenyataan nye yg aku harus terima. aku telah dilanda PND. dan satu2 nye penyebab aku jd mcm ni ialah @$%*&!.... biarlah aku x nyatakan di sini. Hanya 3 org saje yg tau apa sebab nye.. pertama Ayahanda aku yg ku kasihi, kedua ofismate aku dan org yg ketiga my sister in law.

Akibatnya aku kehilangan mood dan hilang selera makan, kesunyian dan putus harap.
Aku amat berharap aku dpt melawan masalah psikologi ini. Dan amat berharap PND aku ni bole fly away A.S.A.P.

Apa yg boleh aku lakukan?
  1. Banyakkan berehat
  2. Tidur lebih kerap
  3. Amal kan pengambilan makan yg normal
  4. Luangkan masa utk diri sendiri
  5. Dapatkan sokongan dr ahli keluarga dan kawan2 rapat
  6. Bersabar (ni yg susah sikit ni)

Apa yg bole hubby aku lakukan?

  1. Bantu aku buat kerja rumah (wajib ni)
  2. Memahami perasaan aku lebih lagi dan lagi...
  3. Bersabar dan x mudah kecil hati

ATAU,

KICK OUT ! da "C tan" out of my LIFE..

Abis.

Comments

Popular Posts