21 November, 2008

Arkib Hp.com.my

Handphone teman rosak lg....
Dah nak akhir2 thn ni macam tau2 je teman nak dpt bonus ada je benda yg rosak..
dan teman pon teringat la saat manis teman ngan hp2 teman yg dah kena tereban entah kemana tur.

Ni Hp teman yg mula2 sekali. MOTOROLA P7389e (GSM) status = Rosak ( soft problem)
Teman start pakai Hp ni masa thn 1990 masa tu tgh ambik Dip kat PUO masa ujung2 semester 5.Sebenonye x de le plan nak beli pon. secara tiba2 je terbeli eceh!

Teman masih igt lagi waktu tu teman pegi jaya jasco kinta city ngan housemate teman aini waktu tu roomate teman gi kuor dating, roomate aini lak turun KL. So, kitaorg yg boring ya amat2 ni kuor la jln2 pada hal waktu tu hujan turun sederhana lebatnye.


kitaorg pegi naik teksi, klu naik bas confirm basah kuyop berlari dr jln beso ke JJ. sementelaah nak spi ke JJ,apek drebar teksi tu dgn ramahnye menyembang ngan kitaorg. kitaorg pun layan le mula2 tu ok lama2 udah kelain plak citer nye. x semena2 lak cite psl pompuan simpanan dia yg berasal dr indon. sib baik JJ x jauh, sekejap je lar pom prang pom prang ngan apek tur. klu tak jenuh jgak nak mendengo nye.

masa jln2 kat lobi JJ, x semena2 ada plak promosi motorola. teman yg gatal mata ni pun usha2 la hp yg ada. ntah mcm mane tersuke plak ngan model ni. teman pikir berkali2 jgk nak membelinye bila tgk harganye Rm888.00.Teman pun talipon le kwn teman anak tuan salim minta pendapat dia. pendekkan cite teman pun beli le jgk hp tu. bulan tu teman mkn hp le jwb nye duit dah abis beli menatang tu.


Ni Hp teman no-2 NOKIA 3310 nama glamernye 33 sekupang.Status = masih hidup spi kini walaupun dah jth berkali2.Hp ni teman beli masa lps dpt gaji bln ke-3 kat kedai telipon di meru klang. X igt berapa harganye tp yg igt masa nak membeli simcard prepaid maxis. mak oii masa tu mahal harganye Rm200++. no tu masih teman guna hingga sekrg. Hp ni satu2nye bertahan hingga kini jangka hayatnye sudah mencecah 8 tahun. walaupun x setanding hp skrg tp yg penting hp ni masih bole digunakan.


Tempat yg ke-3 SAMSUNG e530. Status = rosak ( soft NG jugak ) ni beli masa 2,3 bln lps kawin, beli kat pertama kompleks. Harga x silap masa tu Rm450.00 bertahan dlm +/- 2thn je.


Hp yg ke-4 SONY ERICSON. Status hp ni NG jgak suspek btu terminal nye. sbb bila teman nak charge batt semedang x bole. dah tukor batt pun sama gak. Hp ni pun beli kat pertama kompleks harga Rm500. Rosak time ujung thn jgak.

Hp yg ke-5 NOKIA N95. Hp ni di pinjamkan oleh adik pompuan teman utk jangka masa berapa lama. Teman pun tak tau nak kabo kan. Bab Hp ni teman x de le nak berabis beno sbb utama yang iye nye x de duit banyak, yg kedua nye hp ni klu x rosak kena curi dek org. jd teman pun x de le nak beli yg mahal2.



No comments: