13 March, 2013

kain batik Ayong.

opocot kain batik!
terkejut mak yong! kain batik melondeh hehehe.
acah je tur.
kini tidak lagi anak-anak.
kain batik mak yong dah ada getah pinggang hohoho.

macam blank kejap bila tengok banyak betul kain batik dalam lemari .      check jugak takut tetiba mereput pulak.
maklumlah dah hampir 5 tahun tak berusik.
sungguh la mak yong ni kan..
pakai kain batik ni cuma waktu berpantang jer.
boleh cenggitu le pulak.
nampak sangat bukan gadis melayu terakhir.
nak pakai hari-hari memang tak le jawabnya.
macam susah je nak lipat-lipat.
dah le kalau pakai kain batik ni mesti nak terlucut je.

pikior punye pikior. sambil tenung ke kain batik tu.
Dapat le mak yong buah pikiran.
Mak yong rasa elok kalau di transform kan ke bentuk ala-ala kain berpotongan mermaid aka dugong duyung.
senang, main sarung jer dikemudian hari.
tak payah nak susah-susah nak pikior londeh ke melurut ke kan.
next time mak yong nak jahit macam kain belah tipu pulak.
Tur ada lagi dalam 5 ke enam 6 helai kain batik belum berusik.
nampak le nanti mak yong pakai kain batik ala-ala memakai  cara original.
padahal pinggang bergetah hahahha
ate, kome pun tentu ada terpikior nak buat cam gini kan.

20130216_183334

No comments: