19 January, 2011

u-turn

buku

 

Tajuk : U-Turn Ke Jalan Lurus
Pengarang : Zul Ramli M. Razali (slot tazkirah Durul hikmah IKIM.fm)
Penerbit : Galeri Ilmu Sdn Bhd
ISBN : 978-983-097-214-5
Mukasurat : 232 Halaman

Mencungkil rahsia di sebalik kitab himpunan Hadis Qudsi karangan Imam al-Ghazali, al-Mawa'iz Fil Ahadis al-Qudsiah. Buku ini menterjemahkan mutiara peninggalan Rasul itu dengan yang menarik untuk dijadikan wake-up call menggabungkan unsur psikologi dan budaya beragama dalam bentuk penceritaan, nukilan dan kisah serta peringatan kepada mereka yang kadang-kala alpa tentang agama. Kealpaan yang mengheret kita ke jalan yang 'mungkin' lurus tetapi sebenarnya tidak betul!

info: http://www.kedai-buku.com/kedai-buku/details/1250/169/motivasi/islamik/gisb-u-turn-ke-jalan-lurus.html

 

Alhamdulilah dapat jugak khatam buku pertama utk thn ni..

memang kisah-kisah yang dimuatkan dalam buku motivasi ni

memberikan satu semangat baru untuk aku u-turn ke jalan yang benar.

InsyALLAH. Amin!

1 comment:

aliff muhammad said...

Wah...kak yan dah khatam buku pertama untuk tahun ini! Kitab agama pulak tu.

Syabas, adik baru je nak membuka balik kitab al-hikmah. tak habis-habis sejak tahun lepas.