18 January, 2011

internet shopping

trend sekarang ni nak shopping sangat lah mudah..

semuanya dihujung jari anda..

ada duit semua benda bole beli.

orang yang berniaga di alam maya pun bersepah-sepah.

terutama dalam fesbuk….

kemain diaorang tang meng`TAG` mak enchek nih.

Aku gasak kan aje..korang nak tag apa pun aku tak kisah.

pasal fesbuk tu bukan aku yang punya.

 

CUMA, kalau nak berniaga tu biarlah jujur, amanah dan mementingkan

kepuasan pelanggan.

TUJUAN nak berniaga memang la nak memenuhi permintaan pelanggan.

kalau jual barang yang orang tak nak, macam mana nak berniaga kan…

 

bercakap pasal KEPUASAN PELANGGAN..

ni nak story la satu kes…

bukan kes orang lain pun..kes mak enchek jugak!

mak enchek pun tak terkecuali le jugak terjebak dengan shopping -

menyoping kat internet ni… maklum la bila tengok gambor semuanya

lawa-lawa belaka. Sesekali nak juga memanjakan diri beli satu dua barang.

Ala!!..bukan duit pak enchek pun kan… apa ada kisah.. 

Tak pernah mak enchek pinjam atau minta duit pak enchek semata-mata

untuk kepentingan diri sendiri apatah lagi nak berfoya-foya seorang diri.

Tapi kalau pak enchek hulur, mak enchek terima jer dengan hati yang

terbuka… dalam hati (bang kenapa ko tetiba je nih bagi kat aku rm….

ada buat salah yea)

Maka, berjalan le urus niaga di alam maya al-kisahnya..

Bila dah dapat barang, mak enchek pun belek-belek ler kualiti nyer..

sekali ‘ALAMAK’ apa daa benda ni…

 

PC200500

nampak tak? apa ada di situ..

huhuhuhu…sadis ko..

bila mak enchek repot kat tuan yang jual tu hujung dec lepas.

HARAM..sampai sekarang tak ada respon..

TAK DE minta maaf ker.. apa-apa diskaun ker.. menyepi seribu bahasa.

Sebab terlalu suka kan beg tu..

mak enchek pun retas la bahagian terjulur tu..oter le guna mesin jahit

mak enchek yang dana nya separuh di taja oleh pak enchek.

Halal kan yer bang oiii!!!

 

maka, di sini suka le mak enchek nak kabo kan kat peniaga-peniaga

seantero maya.. komen pelanggan tu jangan le kome buat dek jer..

kalau nak kekal berniaga harap beri la respon baik-baik. InsyALLAH

pelanggan akan memahami dan berpuas hati. Rezeki berniaga korang pun

lebih berkat hendak nya AMIN!

 

Shooping internet ni memang mudah tak payah berpanas, berparking,

berebut bagai di pasaraya kan. Tapi mudah jugak le terkena nye huhuhu

1 comment:

aliff muhammad said...

Saya terkena juga masa beli jam tangan. Sampai kini tak pakai.. simpan je.

tobat tak shopping kat internet dah