05 January, 2011

Bunga

Perempuan dengan bunga aku rasa, klu tak saling berkaitan memang tak sah.  Mana-mana rumah mesti ada tanam bunga, kalau tak ada bunga hidup, bunga plastik pun jadi. Tak berseri rumah kalau tak ada hiasan bunga. Bagi pendapat aku ler.. klu ada rumah yang tak di hias bunga pun masih menarik juga.. cuma kalau ada bunga tu lagi bertambah-tambah lar seri nya.

Rumah aku takat bunga plastik tu ada lar. Nak tanam yang betui-betui memang tak menjadi, tangan tak rasi dengan tumbuh-tumbuhan ni. Semedang je mati kalau aku yang jaga..klu dah jaga mcm tak berjaga tanam pokok apa pun bole mati kan..

balik kampung tahun lepas dapat jugak le mengabadikan bunga-bunga kenangan yang ada di halaman rumah. Pagi-pagi menghirup udara segar di kaki gunung cewahh! rasa cam muda 10 tahun plak kuang..kuang..kuang…

kenal tak bunga ni?

PC250504

bunga jarum nama nya.. agak2 kalau tak de jarum nak menjahit tu  jangan le pulak memandai-mandai  ambik bunga ni ganti jarum jahit.. tapi bila di telek bunga ni tang mana yang kata macam jarum tur…

bunga ni kalau ada yang tak kenal memang saje je la. sila nyah dari bumi malaya ni huahuahua…

PC250506 

hibiscus namanya, cakap omputih plak yer..

yang ni bunga apa pulak?

PC250508 

serius aku tak pasti bunga seri pagi kot ke bunga pukul sepuluh.. 

ampun!!!

 PC250517

 

ni spesis pokok pakis kan…

PC250509 

yang ni aku tau.. bunga kertas!! senang je nih!

 

PC250513

 

di haapan gunung di kiri gunung di belakang pun gunung duduk pun di gunung memang orang gunung betui la aku nih!…

PC250515

tengok gambar ni rindu kat kampung gunung ku huhuhuhu

No comments: