Sport Day Che Mat

Khamis lepas Sport day kat sekolah pra JAIS shah alam.

Malam sebelum sukan tur, ada le aku tanya dia acara apa yang dia masuk. Acara lari2 katanye.. dapat no lapan. aii!! aku kata sikit punye laju lari kalau aku kejor dia no lapan je yang dia dapat. Aku pun saja le bagi ayat semangat konon2 nye. lari le laju2  kalau menang nanti bole le dapat hadiah. Yer ke mama lari laju2 dapat nombor empat ye mama?  aii!! no empat je yang ko taget yer nombor satu ke mana?

Sekali aku pegi sport day tu ada tiga rumah je yang lawan. nombor satu ke, nombor 2 ke hatta kalah dapat no last pun dapat hadiah gak. mati-mati aku ingat ada lapan orang sekali lari hehehe apa-apa aje lah aku ni.

 

PB010043 Che mat di barisan rumah hijau.

 

PB010069 huh! sempat beronggeng depan speaker pulak dia nyer.

 

PB010080acara pertama bawa bola dalam kon. kecoh! ahli pasukan che mat sorang dah hilang.  Sekali cikgu announce acara kena tangguh kejap sebab peserta tengah sakit perut dalam toilet.Jenuh le cikgu menunggu di luar pintu.

 

PB010089berlari ke garisan penamat,  menjerit cikgu dia kata jangan pegang bola pegang kon saja. Patut le laju je che mat lari… hehehehe

 

PB010111

acara campuran 5 tahun dan 6 tahun lari pas baton. Cikgu pun ikut excited tengok anak murid berlari. 

 

PB020160

penyampaian hadiah

 

PB020185

hip hip Hoooorayy!!

 

PB020202

muka penat. Dapat 2 balang air menang acara bawa bola dalam kon dan lari kepit bola hehehe.

Comments

Popular Posts