Ramadhan ke-22

Tgh dok sembang2 dgn hubby sdlm kete tetiba je dgr bunyi "gedebum" kat belakang. Bdn aku tetiba terhenyak ke deskboard kete. Aramak abis lar. Kete kena hentam dr belakang, sib baik perut aku x apa2.

Hubby berenti kan kete kat tepi jln. mamat yg langgar tu pun kuar. Aisey! budak cina rupenye. Abis bonet kete di keje kan nye. Bincang punye bincang ingat nak gi buat report polis, balai pun x berapa jauh dah. Budak tu kata nak call mak dia dlu, alih2 Hp dia lak battery weak. pinjam la Hp laki aku jap. Tgh dok tunggu mak bdk tu, dtg la mamat mana ntah, pki uniform Toyota dok nak menghulurkan bantuan. mamat tu kata "ni klu repair Bang mau dlm Rm500 ni" Laki aku angguk je lar. Tak lama pas tu dtg la mak budak cine ni ngan kakak dia. Mamat toyota tu kata x pe la klu ada apa2 nnt contact la. so, dia pun blah.

Mak budak cine (Madam Lim) ni minta settle luar je x yah gi report polis. so, dia suggest hantar kat workshop yg dia selalu pergi. Cost repair dia tanggung. so, OK la kitaorg pun pergi le ke workshop tu. Laki aku bw Madam Lim aku lak naik kete ngan kakak dia (Ah-pin). Dlm kete aku pun sembang2 la ngan si Ah-pin ni, rupany2 dia ni Cikgu mengajar subjek kemahiran hidup kat sekolah asrama penuh kat Kuala selangor. Mmg fasih la ckp melayu, Derang ni dua beradik je, ayah lak dah lama mati. Dia kata mak dia minta settle luar sebab kete yg adik dia bw tu last year rumah dia kena pecah, pencuri tu bw lari kete dia sekali. so br saja beberapa bulan jumpa blk. Duit Insurans lak dah dpt full. tu yg mak dia x mau buat report. Kete tu plak suspek digunakan utk tujuan rompakan. Lucky la dia kata jumpe blk, selalu kete klu kena curi x de peluang dpt blk. Tp byk aksesori kete dan brg2 enjin ada yg dah hilang. Dah tu siap ada byk kotak bekas isi brg kemas kat belakng bonet kete. Ngeri lak aku dgr.

Sampai je kat workshop tu ,tokey kedai tu kata kete kitaorg bole siap repair dlm 3 ari. Cost lak dlm Rm400 je. So, ok la kan bkn kitaorg yg byr pun. Dlm kepala ni dok pikir mcm mana nak gi keje sok kete dah le x de ni, dah la aku nak kena gi chek up BP. Last2 aku ambik EL dan call adik aku pinjam kete dia. Sib baik dia x guna kete. Settle 1 masalah.

Comments

Popular Posts