Check up Time.

Ari ni sib baik x terlupa ada check up. Cam biasa ambik time slip pm. Keje pun x de yg pending maklumlah dlm keadaan mcm ni mmg x byk perkara dpt tolong mr.ms engineer kat opis tu. Derang pun kesian kot kat aku nak suruh itu ini. Alhamdulilah sepanjang check up ni x de byk masalah yg aku hadapi. Kenaikan berat bdn kali ni ok, mungkin sbb posa jd x naik byk. Cuma kaki saja yg bengkak.

Selalu klu gi check up aku suke tengok gelagat ibu2 yg dtg. Mmg mcm2 gaya, saja untuk hilangkan keboringan menunggu giliran. Tp masa aku menunggu giliran untuk check air kencing, aku npk ada seorg lelaki sedang mendukung anak yg mungkin br lahir dlm 2 ,3 ari bw masuk makmal untuk check kuning. Aku tengok dia sorang saje yg dtg, x npk lak kelibat bini dia. Anak dia plak asyik menangis saje mungkin lapar susu agak nye. aku mula buat andaian sendiri dan mula nak busy body.

Ntah cam ne ada la sorang kakak yg baik hati yg juga sedang menunggu giliran untuk check up air kencing dtg tolong tengok2 kan baby dia. Kakak tu minta lelaki tu buka pampers anak dia. Anak dia berak rupenye, lps tukar pampers baby tu senyap sekejap tp lps tu menangis lg sure mmg lapar ni. Aku dgr kakak tu tanya mana ibu dia. lelaki tu kata ada kat rumah x ikut sama. Aku mula la nak fikir negative kat bini dia. Bole lak dia biarkan anak tu pergi ngan suaminye aja. X terfikir ke nnt anak nye akan memerlukan susu ibu. Kemudian aku try la fikir positve lak, mungkin bini dia ada sebab yg x dpt dielakkan untuk tidak dpt dtg bersama anak ngan suami nye untuk ke klinik.First time aku tgk kejadian mcm ni. Terharu aku kat baby tu.....

X lama lps tu nurse minta dia bawa anak dia masuk jumpe doktor, aku npk nurse tu bancuh kan susu utk anak dia dlm cawan. Alahai! baby tu elok je senyap lepas minum susu dan siap tido lg. Aku dgr baby tu kena masuk wad sbb kuning, pihak klinik nak hantar dengan ambulans ke HTAR. Harap2 baby tu akan cepat sembuh.

Comments

Popular Posts