BP ku naik Lagi!

Ptg ni cam biasa gi check up, Sampai je kat Poliklinik,tengok mak aii! ramai nye umat manusia br pkl 2.05pm. selalu tak la ramai sgt. mungkin sbb nak cuti raya kot, nurse bg semua check serentak ari ni. Kepala aku lak dah pening2 sikit tgk padat sgt org.

Bila turn aku kena check BP, tgk2 BP aku x turun2 gak still 140/100. Nurse kata ni kena hantar ke hospital gak ni. Pas check urine dia suruh aku baring lak dlm setengah jam pas tu dia check lg. Sama gak result nye x nak juga dia turun2. last2 doktor kata. Skrg juge dia nak hantar aku ke HTAR. Nurse lak suruh aku naik wheel chair. adoii! mak, malu nye aku semua org kat dlm klinik tu dok pandang kat aku. x tau la tebal berapa inci dah muke ni. So, merasa la aku naik ambulance. Kunci kete lak aku pass kat Nurse Siti Hajar minta dia tolong bg kat hubby suruh ambik ,bila dia blk keje nnt.

Sampai kat HTAR, kena check urine sekali lg, pastu check jantung dan BP. Tgk kat emergency room bersalin tu doktornye muda2 je sempat la aku tgk name tag doktor yg menginterview aku Dr.Abd Hadi nama dia. siap check jantung semua, kena gi buat ultrasound lak nak tgk baby cam ne. Yg ni Doktor kadir yg buat bkn doktor yg mude2 tu. pas scan everything, dia nak check bwh lak. Adoii mak aii bab ni mmg x sanggup le. Dia kata posa ke arini, klu posa batal la sbb dia nak seluk kat bwh. So, dah siap semua urusan aku kena masuk ke wad 1A. Bermalam la aku di hospital. Anak lak aku mintak babysitter tolong jaga kan.

Comments

Popular Posts